2009. május 20., szerda

BKV műszeres mérés eredménye: 15%-os "kihasználtság" a 150-es busznál (Tanító u.)

BKV mérőműszeres vizsgálata alapján az alábbi "kihasználtsági" adatok jöttek ki a BKV 150-es autóbuszán a Tanító utca megállónál.

2009.04.02. munkanap Budatétény felé : 14,55% (letöltés)
2009.04.02. munkanap Kosztolányi felé : 15,72% (letöltés)

2009.04.04. szombat Budatétény felé : 13,95% (letöltés)
2009.04.04. szombat Kosztolányi felé : 13,18% (letöltés)

2009.04.04. vasárnap Budatétény felé : 13,87% (letöltés)
2009.04.04. vasárnap Kosztolányi felé : 14,57% (letöltés)


A BKV válaszlevelében kifejtette, hogy

nincs lehetőségük arra, hogy a Fővárosi Önkormányzat által támasztott elvárásokkal ellentétesen cselekedve, saját hatáskörben eszközöljük a 150-es autóbusz útvonal módosítását" (letöltés)

ugyanakkor a BKV 2009.04.22-i előterjesztésében azt írja, hogy:

"Utasforgalmi felméréseink a mai viszonylatvezetés szükségtelenségét nem támasztották alá, a mért utasszámok alapján a járatokra szükség van..."
...
"XXII. kerületet is kiszogáló, új útvonalakon közlekedő autóbusz-viszonylatok csúcsórai kihasználtsága ... 150-es 90%"


Németh Zoltán alpolgármester az ülésen az alábbiakat mondta:

"Amit mindenképpen szükséges leszögezni, hogy ha megnézték azt a diagramot, amit még egyszer kivetítettek a BKV munkatársai, akkor azt látják, hogy naponta egy irányban 600-an utaznak ezen a vonalon, a Tanító utca térségében, tehát nem máshol, ami azt mutatja, és összevetve ezt a tiltakozásokkal, illetve azoknak a számával, akik érdeksérelmet vélnek emögött, egyértelmű az, hogy a buszt használók vannak többen, ha ezt kell figyelembe venni, mert korábban tiltakozások alkalmával többen elmondták, hogy bizony, össze kellene hasonlítani, hogy hányan fogják igénybe venni várhatóan ezeket a járatokat, illetve hányan szenvednek érdeksérelmet. Azt gondolom, hogy az utasforgalmi tapasztalatok mindenképpen eligazítanak ebben az irányban. " (letöltés)

Nincsenek megjegyzések: