2008. szeptember 9., kedd

Gondoljuk közösen tovább a kerületi buszközlekedést!

Gondoljuk közösen tovább a kerületi buszközlekedést!

A múlt héten (szeptember 4.) megkésetten és tendenziózusan félreszervezett lakossági fórum egyértelműen bizonyította: a budafok-tétényi közvélemény megosztott az új buszjáratok ügyében. Ilyen megosztottságot konstruktív kompromisszummal kell feloldani. Az önkormányzat sem a fórumot megelőzően, sem azóta nem adta jelét annak, hogy érdemi kompromisszumra törekedne.
Ezért az alábbiakban vázolunk egy olyan közlekedési javaslatot, mely szerintünk megoldhatná mind a gyors városba jutást, így alternatívát kínálva a jelenleg gépkocsival járóknak, mind a nehezen mozgó, a gyaloglást már rosszul viselő idősek helyi közlekedését.
Természetesen továbbra is azt gondoljuk, hogy bármilyen közlekedési megoldást igényfelméréseknek, hatástanulmányoknak kell megelőzniük és döntés csak az érintett lakosság tájékoztatása, a velük való konzultáció után lehetséges.

Javaslataink elsősorban a VEKE tavalyi, a kerületi önkormányzat által rendelt tanulmányából merítenek. A javaslat nem érinti a 114-es, 213-as, 214-es, a 13-as és a 113-as, az 58-as, a 250A, a 33, 33A, 33E és 233-as buszok útvonalát.

Lakossági tiltakozásunk az új buszvonalak azon nyomvonalát érinti, ahol azok a kertvárosiak nyugalmát, békéjét számos szempontból veszélyeztetik, szükségtelen környezetkárosítást, szennyezést indukálnak.
Az érintett térségből, utcákból eddig 560 lakótársunk jelezte aláírásával tiltakozását a létrejött nyomvonalak ellen.

A jelenlegi 150-es busz a Camponától a szoborparkon át gyorsbuszként a Balatoni úton közlekedne a Kelenföldi pályaudvarig vagy, ha ez szükséges, Őrmezőn keresztül a Kosztolányi térre. Ennek alternatívája a 13-as Balatoni úti megállójából közlekedő gyorsbusz, ez akár a jelenleg a Balatoni úton járó Volán buszokkal együttműködve is elképzelhető. Ez esetben a régi 50-es újra üzembe állna, vagy összekapcsolható az 58-assal, a VEKE elképzelései szerint.
A 250-es még a mainál is kissé sűrűbben járna az előző változás miatt ritkábban járt területen (Horogszegi határsor, Tordai, Tegzes utak). Hittérítőre való betérését csúcsidőben javasoljuk.
A 141-es a Háros úton végigközlekedne vagy a Camponáig (ezt jobbnak ítéljük a Nagytétényi út, valamint Budafok belvárosának tehermentesítése miatt), vagy a Nagytétényin keresztül jelenlegi útvonalán a Kelenföldi pályaudvarig. Így a 141-es járat nem térne be a Hárosról a Dévény utca, Ostor, Pannónia, Széchenyi utcák nyomvonalára. Ezen érintett utcák térségében legfeljebb egy 20 személyes midibusz közlekedtetését tudjuk elképzelni.
A Budafokot keresztülszelő gerincjárat eredetileg szintén VEKE elképzelés, útvonala Campona – Nagytétényi út – Jókai Mór u. – Húr utca – Gyöngyszem utca - Dévény/Széchenyi út – Pannónia utca/Mező utcán – Tóth József utca – Kosuth Lajos/Mária Terézia út – Plébánia út – Panoráma u. – Tatárka u. – Vincellér út – Hittérítő út – Kapisztrán u.- Pattantyús u. – Tanító út (ez utóbbi szakaszon visszafelé Kőérberki út) – Balatoni út – Rókales utca – Barátcinege utca – Szoborpark, Elza u.
A jelenleg zajló monitorozás eredményeit követően többfordulós egyeztetést javasolunk a kerület politikusaival, a BKV szakembereivel, az érintett lakosok bevonásával, mely egyeztetéseknek része lehet fenti javaslatunk is. Kertvárosunk jelenlegi értékeinek megőrzését továbbra is alapvetőnek tartjuk.
Javaslatunkat eljuttatjuk a 22. kerületi képviselőtestülethez, melynek a jelen helyzetben már legközelebbi ülésén kötelessége foglalkoznia a témával. Emellett elküldjük a Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési bizottságának és a BKV szakembereinek is. Most már választott képviselőinken és a szakembereken van a sor.

Dr. Dobozi Ferenc - Pannónia u., Dr. Fleck Zoltán - Széchenyi u., Fodor Ferenc - Tanító u., Galambos Attila - Hittérítő út, Janzsó János - Dévény u., Perjési Viktória - Tanító u., Rahne Eric - Tanító u.

Lakossági Összefogás Budafok 2008 – 2008.09.08.

(Az alábbi levelt 2008.09.09. minden önkormányzati képviselő részére eljutatta a Lakossági Összefogás Budafok 2008.)

Nincsenek megjegyzések: