2008. augusztus 11., hétfő

BKV-nak írt levél

Budapest, 2008.07.29.
Budai László Főosztályvezető úr részére (budail@bkv.hu)
Másolatot kap: Karsa András osztályvezető úr (karsaa@bkv.hu)
Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.
1072 Budapest,
Akácfa utca 15.

Tárgy: 150-es buszjárat problémái

Tisztelt Budai úr!
Hivatkozással 2008.07.09-én írt levelünkre, valamint Karsa András úrral folytatott telefonbeszélgetésünkre, az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.
A budapesti tömegközlekedési helyzet fejlesztése keretében a BKV Zrt. 150-es számmal új buszjáratot tervez indítani a XXII. kerületben, amelyet a 2008. május 28-án elfogadott Paraméterkönyv is tartalmaz.
A koncepció áttanulmányozása alapján alapvető kérdések, észrevételek és fenntartások merültek fel a járat indításával kapcsolatban, amelyekről mind az önkormányzatot, mind az érintett egyéb szervezeteket tájékoztattuk.
Lakossági kezdeményezésre a járat indításával kapcsolatban az alábbi intézkedések történtek:
1.) Lakossági támogatottság felmérése: A Tanító – Pattantyús – Kapisztrán, valamint +1 -1 utcák (Hír, Pedellus, Tábla stb.) által érintett lakosság körében lakossági kezdeményezésre felmérést végeztünk az érintett buszjárat útvonalára vonatkozóan. Felmérésünk eredményeképpen a lakosok a tervezett útvonalat több mint 95%-ban nem támogatják, ezt 121 fő aláírásával is megerősítette. (Az aláírásokat nem tudom elküldeni, de bármely egyeztetett időpontban bemutatjuk Önöknek).
2.) Zajszintmérés: A Tanító utcában lakossági kezdeményezésre zajmérést rendeltünk meg, amely megállapította, hogy a 3,5t behajtani tilos tábla eltávolítása óta (jelenleg 6t behajtani tilos tábla van kihelyezve) a zajszint határérték fölé emelkedett, a tervezett buszjárat elindításával ez további emelkedéshez vezet. Ennek megfelelően kértük a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőséget az ismételt zajmérés elvégésére, valamint az itt lakók védelmének érdekében az intézkedések meghozatalára.
3.) Közlekedésmérnöki szakvélemény: A Tanító utcában lakossági kezdeményezésre közlekedésmérnöki szakvélemény elkészítését rendeltük meg, amely az alábbi problémákat tárta fel (részletesen a szakvéleményben)
a. Buszméret és közlekedésbiztonság problémája
b. Járda hiányából eredő gyalogosbiztonság problémája
c. Kanyarodási ív elégtelensége, kifejezetten a Tanító – Pattantyús kereszteződésben
d. Balatoni – Tanító csomópontban nagy ívben kifordulásának problémája
e. Tervezett buszmegállók elhelyezésének problémája
f. Nem ismert az útszakasz terhelhetőség, mérések nem történtek
4.) Közigazgatási Hivatal Törvényességi Főosztálya: A buszjárattal kapcsolatos előzetes tájékoztatás elmaradása, valamint az utólagos érdemi kommunikáció hiánya a XXII. kerületi Önkormányzat által, ezért ennek kivizsgálását kértük.
5.) Útvonal és kivitelezés problémája. Ezzel kapcsolatban az érintett összes szereplővel felvettük a kapcsolatot, hogy egyértelmű legyen számunkra ki és miért ilyen formában javasolta ezt az útvonalat és buszjárat méretet, illetve ennek alátámasztására milyen előzetes hatástanulmányok születtek. (Fővárosi Önkormányzat, Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Osztálya, Fővárosi Önkormányzat Tömegközlekedési Alosztály, Fővárosi Önkormányzat Útműtárgy Alosztály, XXII. Kerületi Önkormányzat, VEKE, BKV).
Mivel korábbi levelünkben megfogalmazott kétségeink és észrevételeink a fentiek alapján igazolódni látszanak, kérjük hogy az Önök rendelkezésére álló és a fenti témához kapcsolódó dokumentumokat megküldeni szíveskedjenek a részünkre az alábbiak szerint:
- BKV saját szakértőinek véleményét az útvonal és buszjárat megfelelőségéről a fenti problémák figyelembe vételével
- BKV saját szakértőinek véleményét az útszakasz teherbírásáról
- BKV által kidolgozott hatástanulmányok és igényfelmérések
- BKV által kijelölt buszmegállók pontos helye, és annak értékelése megközelíthetőség szempontjából
- BKV és a XXII. Kerületi Önkormányzat általi egyeztetések jegyzőkönyve
- bármilyen egyéb, a témában felmerült dokumentum
Kérjük továbbá, hogy amennyiben a BKV és a XXII. Kerületi Önkormányzat a fenti témában további tárgyalásokat kezdeményez, ezeket előre jelezni, valamint meghívni szíveskedjenek bennünket.
Ezúton szeretnénk jelezni, hogy a lakosok jelentős többsége számára a fentiek miatt a tervezett buszjárat jelen formájában történő elindítása nem támogatott, és ennek a továbbiakban is minden eszközzel hangot kívánunk adni.
Segítségét előre is megköszönve.

Tisztelettel:




Mellékletek (csatoltan):

Kozma Péter közlekedésmérnöki szakvélemény
Zajszínt mérési eredmények
Budapest XXII. kerület Önkormányzatára, Szabolcs Attila úr részére eljutatott lakossági levél
Budapest XXII. kerület Önkormányzatára, Németh Zoltán úr részére eljutatott lakossági levél
További lakossági levelek

Mellékletek (hivatkozással):

VEKE tanulmány: http://www.veke.hu/download/xxii_0712.pdf
Elfogadott BKV paraméterkönyv: http://veke.hu/param2008/parameterkonyv2008_0528_vegleges.pdf
XXII. kerületi Önkormányzat közlekedésbiztonsági koncepciója: http://www.bp22.hu/onkormanyzat/koncepciok
XXII. kerületi Önkormányzat zaj és rezgésvédelmi rendelete: http://www.bp22.hu/dokumentum/bp22_rend_2007_25.doc.
284/2007. (X. 29.) Korm. rendelet, a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700284.KOR
Volvo buszok paraméterei: http://www.alfabusz.hu/localo_adat.htm

Nincsenek megjegyzések: