2008. augusztus 9., szombat

Előzmények időrendben

2008.06.30. Szomszédjaim szólnak, hogy talán buszjárat lesz az utcában, ezért Németh Zoltánnal találkoznak fogadóórán. Ez semmire sem vezet, semmi érdemleges információkat nem kapnak, de megtudjuk, hogy tényleg lesz busz az utcában.

2008.07.05. A 150-es tervezett buszjárat (41-es és 50-es összekötése) konkrétan én az egyszerre érkező „Mi újság ?” és a Németh Zoltán képviselői hírleveléből értesültem.. Próbáltam utána nyomozni az interneten, de csak a 2008.05.28-án elfogadott BKV paraméterkönyvet (http://veke.hu/param2008/parameterkonyv2008_0528_vegleges.pdf) , valamint a VEKE tanulmányt találtam meg. A VEKE tanulmányban több variáció látott napvilágot, nem tudtam eldönteni melyiket vezetik be. (http://www.veke.hu/download/xxii_0712.pdf)

2008.07.06. 2 nap telefonálgatás után egyértelművé vált számomra, hogy számunkra a legrosszabbat, sőt azon is módosítva még előnytelenebb változatot terveznek, mivel 18 tonnás buszokat kívánnak hozni az utcában kétirányú közlekedés mellett, csúcsidőben 15 percenként.

Rögtön felmerültek bennem, hogy :
- gyalogosok hogy fognak közlekedni, hova ugranak el a busz elől, mert nincs járda sehol (Tanító – Pattantyús – Kapisztrán)
- Balatoni útra kifordulás nagy ívben hogy fogják megoldani. amikor szgk-val is nehéz?
- Tanító – Pattantyús sarka nem alkalmas ekkor busz befordulásra, így is naponta / hetente vannak megcsúszások, balesetek
- a busz fel fogja tartani a forgalmat (nem lehet kikerülni), még nagyobb dugók és ez által rosszabb levegő lesz
- zajszint emelkedni fog

Kérdéseimre választ nem kaptunk, képviselőnk csak azt hajtogatta, hogy ez „közérdek és higgyük el milyen jó lesz majd nekünk”.

2008.07.07. Én nem hittem. Páran összefogtunk, írtunk minden hivatal részére (Fővárosi Önkormányzat, XXII. kerületi Önkormányzat, BKV), de válaszokat nem kaptunk, vagy csak szóról szóra megegyező sablon leveleket a képviselőtől. (Még az iktatószám is ugyanaz)

2008.07.14. Nem nyugodtunk bele, hivatalos zajmérést rendeltünk meg és közlekedési mérnököt fogadtunk, illetve megkérdeztük az érintett lakosokat és a környező utcákat is:

- A LAKÓK 98%-a (121 db aláírás) NEM TÁMOGATJA itt a buszt!!!.
- ZAJMÉRÉS már most határérték feletti szintet állapított meg!!!
- KÖZLEKEDÉSI MÉRNŐK szerint is probléma a járda hiánya, kifordulás Balatoni útra, kanyarodási ívek, és nem tudjuk az utca terhelhetőségét sem.

2008.07.16. – Közben az index fórumon (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9048586) próbáltunk levelezni a képviselőkkel, de politikai ügyet akartak belőle csinálni, mert kiderült, hogy a kerület másik részen is gondok vannak (141-es buszjárat, Széchenyi – Dévényi – Pannónia utca), de ott legalább már felszólat a helyi képviselő, sőt módosító indítványt is adott be. Ezt sajnos leszavazták Németh Zoltán érvelése miatt, amely az alábbi volt „most lázonganak az emberek, de majd megszokják”. És újabb utca csatlakozott, a Hittérítőiek személyében, most már 3 szakasz kezdett tiltakozni egyszerre. ÉN NEM AKAROM MEGSZOKNI, ÉS MÁSOK IS ÍGY VANNAK VELE!

2008.07.28. Személyesen találkoztunk Szabolcs Attila polgármesterrel, de érdemi válaszokat nem kaptunk, csak annyit, hogy az útvonalat és a buszméretet a BKV javasolta. Megkérdeztük a BKV-t is, nem válaszoltak, jegyzőkönyvek nem érhetőek el senkinél, hiába kérjük…

2008.07.28. Újabb leveleket küldtünk mellékelve az aláírásokat (121 db), zajmérést és mérnöki tanulmányt a fenti hivatalok (Főváros, XXII. kerület, BKV) részére, valamint kértük Közigazgatási Hivatal Törvényességi Osztályát az ügyünk kivizsgálására a lakosok tájékoztatásának elmaradása miatt, valamint a Környezetvédelmi Hivatalt, hogy ismételt zajméréseket végezzenek, és tegyenek meg mindent az itt lakók védelmének érdekében. Válaszok nem érkeztek a mai napig!

2008.07.30. Helyi önkormányzat, Fővárosi Önkormányzat, BKV egyeztetés történik a legnagyobb titokban. Bár kértük, meghívást nem kapunk rá, jegyzőkönyvet nem adják ki.

2008.08.04. Fővárosi Önkormányzat nem veszi át az utakat kezelésbe, amíg fel nem újítja és terhelési próbákat nem végeztet el a helyi önkormányzat saját költségén.

2008.08.10. Írtunk eddig kb. 30 levelet, készítettünk mérnöki tanulmányt és hivatalos zajmérést, aláírásokat gyűjtöttünk (121 db), találkoztunk személyesen Szabolcs Attilával és Németh Zoltánnal, felvettük más érintett útszakaszokon lakókkal a kapcsolatot (http://budafokilakos.blogspot.com/), és mi a tapasztalat:

NEM VESZNEK KOMOLYAN MINKET A HELYI POLITIKUSOK! ELKESERÍT? FELDÜHÍT! A JÖVŐ HÉTEN KOMOLYABB ESZKÖZÖKHÖZ KELL NYÚLNUNK, MERT GYORSAN ELJÖN 2008.09.06.-a, AMIKOR MÁR ITT DÜBÖRÖGNEK A BUSZOK!!!

Nincsenek megjegyzések: