2008. augusztus 24., vasárnap

Önkormányzati tájékoztatás cáfolata

Az Önkormányzatunk "tárgyilagos" ("ferdítésektől mentes") tájékoztatás legújabb írásos terméke:













és a tények:

- a Veke tanulmány több alternatívát tartalmazott, amelyek közül egy sem tükrözi a megvalósítás alatt álló vonalvezetés és buszforgalmi jellegét - a VEKE tanulmány két verziója a Széchenyi-Dévényin (a jelenleg érvényes vonalon) nagybusz átküldését javasolja. Megjegyzi viszont, hogy ha a lakosság ellenállást mutat, más megoldást kell találni.
- az említett újságok nem közöltek az említett időpontban semmilyen információt a várható buszvonalakról
- a BKV-vel folytatott tárgyalásokról szóló tájékoztatások inkább a sikerpropaganda szerepét töltöttek be: a XXII. kerületben leépítés helyett feljesztés lesz !!! Konkrétumok közlésére senki nem emlékszik, valószínűleg nem is volt.

- A buszvonalak vonalvezetéséről szóló képviselői hírlevél (2008/07), valamint a Városházi Hiradó ill. a Mi Újság kerület ? című lapok csak 2008. júliusban adták pontos információt az érintett útszakaszokon élőknek

- a 2008/07 Képviselői Hírlevél by NZ nem tartalmaz pontos információkat, mert pl. azt mondja, hogy a 150-es nem tér be Kelenvölgybe – pedig a PK szerint betér.

****************************************************






és a tények:

- mivel titokban zajlott a buszvonalak bevezetésének előkészülete, természetesen véleményt nyilványitani sem lehetett
- a tények napvilágra kerülése óta (tehát Július eleje óta) pedig folyamatosan "véleményezünk" a bevezetésre kijelölt megoldásokat (melyek nagy részben eltérnek a VEKE tanulmánytól), írunk az Önkormányzatnak, az illetékes szerveknek, hivataloknak
- véleménynyilványításunk eddig nem hozott sikert, igazán meghallgatásra sem kerültek az aggályaink, tárgyalásokra még most sem hajlandó az Önkormányzat

****************************************************









és a tények:

- ez az adat attól változik, hogy mi alapján számoljuk: az Önkormányzat információi alapján, a BKV menetrend alapján, a VEKE tanulmány alapján vagy a BKV paraméterkönyv alapján, ugyanis ezek nincsenek összhangban egymással !

****************************************************








és a tények:

- az időközben elkészült zajmérési szakvélemények alapján az érintett útak zajterhelése már móst határérték fölötti
- a buszközlekedés bevezetése a szakvélemények szerint növeli a zajszintet 2-3 dB értékben (fontos megjegyzés: 3 dB a zajterhelés megduplázását jelenti - tehát JELENTŐS)
- a Hittérítő úton a már most is határérték feletti közúti zajterhelést a BKV járatok okozzák, mert nálunk nincs óránként többszáz autó, sőt óránként kb. egy tucat autó van összesen.

****************************************************









és a tények:

- természetesen CSÖKKEN az ingatlanok értéke (becslések szerint min. 10 %-kal)
- ezen túl romlik az épületek állaga (mikropor és koromterhelés, rezgésterhelés ...)
- belvárosi hirdetésekben kiemelik a jó közlekedést, kertvárosi környezetben pedig a nyugalmat! - a Hittérítú úton pl. nem teremt gyors kapcsolataot sem a 250-es, sem a 150-es. A Kosztolányira e két busszal tőlünk 25 perc alatt lehet a menetrend alapján eljutni, ez a reggeli csúcsban mindig jelentősen több.
- Nem egyszerűen csökken az érték, hanem a házak és az utak műszaki jellege miatt súlyos károsodások várhatók. Erre vannak tapasztalatok egy korábban ideiglenesen itt vezetett buszvonal idejéből, akkor néhány hónap után megjelentek a repedések az utcafrontos falakon.

****************************************************







és a tények:

- a BKV tájékoztatása szerint buszok nem közlekedhetnek fekvőrendőrökön keresztül
- félő, hogy a menetrendi idők betartása érdekében 30km/h-nál gyorsabban hajtanak majd a buszsofőrök. Hittérítő úton a gyorshajtás állandó probléma – igaz, egy ideje nem 30-as körzet.
- a főútvonalasítás autóforgalom-növelő hatású, a forgalomcsillapítás viszont zaj- és környezetszennyező a nagyon sok jobbkezes utca miatt. És ugyanezért balesetveszélyes is.

****************************************************










és a tények:

- egyelőre csupán a járdaépítés TERVEZÉSE folyik, ennek határideje szeptember 10 (4 nappal a buszjárat tervezett beindítása után)
- szeptember végére kiírásra kerül a járdaépítés közbeszerzése, aminek időigénye 3-4 hét
- a járdaépítés időszükséglete (a szükséges árokrendezés miatt) legalább 2-3 hét
- legkorábban tehát november közepe körül készülhet el a járda ! (optimistán számolva)
- a szükséges pénzügyi keret nem garantált ! még pénzhiány is elképzelhető !
- a Széchenyi utca egy szakaszán sincs járda egyik oldalon sem.

****************************************************













és a tények:

- a kanyar beláthatatlan és átlagon felül csúszós, sok a baleset (fekvőrendőrt pedig lást fent)

****************************************************












és a tények:
- ha nem vágják ki, akkor kénytelenek azokat erőssen csonkítani (majd szegény fa beledöglik ... )
- ha mégsem csonkítják, a buszok majd amúgy is letörik az ágakat, főleg, ha egymással szemben találkoznak és nem férnek el - a végeredmény ugyanaz lesz


A Hittérítő útra vonatkozólag a PK kerületi külön kérésre 2008 május 28 után módosult. A módosítás KÉRÉSÉRŐL NémethZ tájékoztatott a Hírlevelében, de abban nem hivatkozik lakossági érdekre, vagy lakossági igényfelmérésre. A tiltakozást azonnal, július 12-én megkezdtük.

A Hittérítő úti változtatás tárgyában Németh Z. azóta lakossági megkeresésre hivatkozik.
A Hittérítő úti változtatást júniusban kérő helyi 1 főnek miért nem válaszolta azt Németh Z, hogy miért nem véleményeztek korábban? 1 fő véleményezhet május 28 után, és el is éri rövid idő alatt, amit akar, én nem véleményezhetek július 9 után és nem érhetek el semmit?

A dolog érdemi részéhez: kinek az érdekeit szolgálja? a Nagytétényi út-Gádor utca-Háros utca főútvonalai által behatárolt terület minden pontjáról 5-7 perc alatt lenne elérhető buszmegálló. Egy kertvárosi területen ennél sűrűbb forgalomszervezés szügségtelen. Egyyetlen méltányolható érdek a Háros utca és a Nagytétényi út összekötése. Egyszerűen: A hegyen a néhány perccel kevesebb séta lakossági vélelmezett igénye, még ha van is ilyen, nincs arányban azzal a jog- és érdeksérelemmel, amelyet a buszközlekedésre alkalmatlan utcák lakói lennénnek kénytelenek elviselni a tervezett útvonal megvalósulása esetén.

Nincsenek megjegyzések: