2008. augusztus 12., kedd

Index fórumon újra vita

Elérhető innen: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9048586

Fodorf

2008.08.12 12:46:54 © (32026)
De akkor nézzük is meg mit mond ez a „tájékoztatás”. (Városházi Híradó BUDAFOK–TÉTÉNY XV. ÉVFOLYAM 20. SZ. 2007. NOVEMBER 23.)

„Mindegyik változat figyelembe veszi a zajterhelés problémáját,” – Hol van a zajterhelés? Ha nincs, hogy veszik figyelembe? Rezgésvédelemről miért nem esik szó? Gyalogos és közlekedésbiztonságról? Utak terhelésének mérése? Lakossági igények?
A VEKE tanulmány megemlíti, hogy:

„fentiek ellenére a lakosság ellenállása miatt meghiúsulna,” – 33. oldal
„Az útvonalon azonban felmerülhet lakossági panasz, valamint egyéb technikai akadályok.” – 32. oldal
„a lakossággal igen nehezen elfogadtatható,” – 40. oldal

Ha előre tudták ezeket, akkor miért nem volt megfelelő tájékoztatás???

„A tervezet teljes terjedelmében...” – Pl. a Tanító – Pattantyús – Kapisztrán útszakon a 4 féle tervezett egyike sem egyezik meg azzal, amit most megvalósítani akarnak. Hogy lehet akkor ehez érdemben hozzászólni???

VEKE javaslat erre a szakaszra:
„A környék úthálózatát megvizsgálva – az előző fejezetben, a modulok közt kifejtetteknek megfelelően – 243-as viszonylatjelzéssel egy kisbuszos feltáró gerincjárat kialakítását javasoljuk a térség ellátására.” – 41. oldal

Előre tudják, hogy a lakosok panasszal fognak élni (sőt, megmondja a VEKE Önöknek), amikor ez bekövetkezik, akkor már nem is akarnak érdemi párbeszédet folytatni. Érdekes igaz?


tonio11
válasz megnéz könyvjelző
2008.08.12 12:05:51 © (32023)
Szia,
értem én, és nincs is ezzel semmi gond.
Amit én tudok a dologról az mindössze annyi, hogy a környéken lakók a Kapisztrán-Pattantyús-Tanító utcákat egyszerűen alkalmatlannak tartják a buszközlekedésre. És, ha azon végigsétál valaki, akkor tapasztalhatja, hogy ennek az aggálynak van is alapja. Én az utóbbi napokban többször megtettem, és tényleg elég veszélyes útszakasz. Nem tudom, hogy ott hol terveznek buszmegállókat, de nemcsak nem tudom, de elképzelni sem igen tudom. Ráadásul ennek a szakasznak a forgalma a Hosszúréti-patak hídjának kiesésével meg is nőtt, és nagyon sokan ezen a kanyargós úton eszement módon közlekednek. (Ez az időszak tesztidőszaknak is kiváló!)
Az ott lakók pedig úgy gondolják - és most nem konkrétan az utcában lakókra gondolok -, hogy meg van oldva a közlekedésük, hiszen pár perces sétával elérik a Tegzes utcát, picivel több sétával elérik a Balatoni-Háros utcát, és a BKV-nél sokkal jobb és sűrűbb közlekedést biztosító VOLÁN járatokat a Balatoni úton.

Én sem értek azzal egyet, ha valaki a saját szűk érdekei szerint akarja befolyásolni a nagyobb közösség érdekeit, de a jelen esetben én úgy látom, hogy nemcsak az érintett utcák lakói protestálnak. Nyilván az, aki távolabb lakik, az kevésbé foglalkozik az üggyel, vagy azért mert úgysem BKV-zik,és ezért neki mindegy, hogy jár-e ott busz, vagy nem.

Csak zárójelben jegyzem meg: sokat járok a Tanító-Balatoni kereszteződés felé. De nekem is eléggé bizonytalannak tűnik az ottani balra kanyarodás, legalábbis nem írigylem a leendő buszvezetőket.

Szóval lehet ott komoly feljesztéseket végrehajtani, járdát építeni és gyalogátkelőket, körforgalmat és lámpás kereszteződést kialakítani, de az azon a környéken lakók várható buszigénybevétele ezeket a költéseket nem biztos, hogy indokolják.
Én, aki közvetlenül nem vagyok érintett, mert nem azokban az utcákban lakom, de jól ismerem a környéket, így látom - de nem tartom kizártnak, hogy vannak olyan szempontok, amiket vagy nem ismerek, vagy nem vettem figyelembe.
Előzmény: chapelle (32015)

Nincsenek megjegyzések: